Szakembereink

A fejlődés útján – együtt.

Tabakov Roxána

Felnőtt klinikai és mentálhigiénés szakpszichológus 

Életvezetési nehézségek és önértékelési problémák feloldása

Felnőtt terápia

Család – és párterápia

Gyászfeldolgozás

Komplex képességfejlesztés

ADHD, autizmus spektrumzavar – kognitív képességfejlesztés

Szülőkonzultáció, nevelési tanácsadás

 

Beszédindítás, artikulációs hibák javítása

Diszlexia prevenció és fejlesztés

Szülőkonzultációk

 

Életviteli elakadások feloldása

Döntési-, kapcsolati- vagy  munkahelyi nehézségek

Önismeret- és személyiségfejlesztés

Gyermek- és serdülő terápia

Fiatal felnőtt terápia

Szülőkonzultáció, nevelési tanácsadás

Tabakov Roxána vagyok, az Orkanova Pszichológiai Központ alapítója. 2011 óta élek férjemmel és gyermekeimmel Kozármislenyben. Régi álmomat váltottam valóra az Orkanova Kozármislenyi Pszichológiai Központ megnyitásával. Kis közösség vagyunk, a titoktartás prioritást élvez a részemről, ennek betartását pácienseimtől is kérem, hogy a közeg, melyet együtt teremtünk meg, biztonságossá válhasson.
Pszichológus diplomámat 2011-ben szereztem meg,majd klinikai és mentálhigiéniai felnőtt szakpszichológus szakvizsgát tettem a Pécsi Tudományegyetemen. 2011-től 2012-ig a Szigetvári Kórház Addiktológiai Osztályán dolgoztam. 2012-től 2025-ig a Szigetvári Kórház Pszichiátriai Rehabilitációs Osztályán osztályos, ambuláns pácienseknek, illetve hozzátartozóiknak nyújtottam segítséget.
Fontos számomra a folyamatos szakmai fejlődés, ennek érdekében képzéseken, szupervíziókon veszek részt.
Várom mindazok jelentkezését,akik életvezetési vagy döntési nehézségekkel küzdenek,önértékelési problémáktól szenvednek, párkapcsolatukban elakadásokkal szembesültek.
Közösen, közös felelősségvállalással dolgozunk a változásért, speciális kapcsolódásban.

Kiss Blanka

Gyógypedagógus

Kiss Blanka vagyok, gyógypedagógus. 2013. novemberében úgy jöttem el az egyetemi nyíltnapról, hogy én bizony gyógypedagógus leszek! Már akkor éreztem, hogy ez lesz az a hivatás, amiben kiteljesedhetek. 2018-ban szereztem meg alapképzéses diplomámat a győri Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Karán. Szakirányom: tanulásban akadályozottak pedagógiája. Tanulási zavarral (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia), illetve tanulási akadályozottsággal élő („enyhe értelmi fogyatékos”) gyermekekkel és tanulókkal foglalkozom, idén már hét éve. Később, munka mellett az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán folytattam tanulmányaimat, immár a mesterképzés keretein belül, gyógypedagógiai terápia szakirányon. Diplomámat 2023. júliusában szereztem meg. A 2021/2022-es tanévtől kezdve a Pécsi Éltes EGYMI autista tanulók tagozatán végzem a nevelő-oktató és fejlesztő munkát. Az ADHD és az autizmus spektrum zavar területén azóta is folyamatosan akkreditált, illetve belső intézményi továbbképzéseken veszek részt, hosszabb távú célom az autizmus spektrum pedagógiája egyetemi szakirány elvégzése. Nálam valóban igaz, hogy a hobbim a munkám! Mert nem csak, hogy a gyógypedagógia és fogyatékosságügy kérdése a szívügyemmé vált, de művészlélekként minden kreativitásomat is kiélhetem benne! A gyerekek pedig olyan érzelmi feltöltődést adnak, amire csak ők képesek!
Amiben segíteni tudok:
• iskolaelőkészítő foglalkozások egyéni és csoportos formában,
• beszédészlelés és beszédértés fejlesztése,
• diszlexia-, diszgráfia-, diszkalkulia-prevenció és reedukáció,
• komplex képességfejlesztés lassabb fejlődési ütem esetén
• ADHD és autizmus spektrum zavar esetén komplex kognitív képességfejlesztés,
• szülőkonzultáció, nevelési tanácsadás,
• szülőklub SNI gyermeket nevelő szülők részére,
• workshopok szülőknek, leendő szakembereknek.
Kiket várok?
Óvodáskorú gyermekeket 5 éves kortól:
• lassabb képességfejlődés esetén az iskolaérettség megsegítésére, • bármely tanulási zavar későbbi kialakulásának gyanúja esetén,
• ADHD-gyanú esetén,
• autizmus spektrum zavar esetén szociális, kommunikációs és komplex kognitív képességfejlesztésre, illetve az óvoda-iskola átmenet megsegítése céljából. Iskolás tanulókat:
• diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia kialakulásának megelőzése céljából,
• diagnosztizált tanulási zavar esetén problémaspecifikus készségfejlesztésre,
• ADHD esetén komplex kognitív fejlesztésre,
• autizmus spektrum zavar esetén komplex kognitív, szociális és kommunikációs készségfejlesztésre.
Szülőket:
• akik sajátos nevelési igényű gyermeket nevelnek, vagy felmerült az eltérő fejlődési ütem gyanúja,
• és akiknek segítségre, tanácsra, támogatásra van szükségük egy-egy élethelyzet vagy probléma megoldásában,
• vagy akik sorstárs szülői közösséget keresnek – mert közösségben minden könnyebb. A későbbiek folyamán pedig leendő szakembereket – tanítókat, tanárokat, gyógypedagógusokat -, akik szeretnének betekintést nyerni az SNI gyermekek, tanulók integrált ellátásába, a differenciálás rejtelmeibe és a tanulást segítő eszközök, módszerek alkalmazásába.

Pilgermáyer Panni

Gyógypedagógus, logopédus

Pilgermáyer Panni vagyok, gyógypedagógus és logopédus. 2024-ben szereztem meg a diplomámat a kaposvári Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem gyógypedagógia szakán, logopédia és pszichopedagógia szakirányon. Ezen évek alatt teljes mértékben tisztázódott bennem, hogy a végzettségem, a munkám a hivatásommá fog válni és ez már most így is lett. Az egyetemi esztendők alatt volt lehetőségem több korosztállyal és eltérő képességű gyermekekkel foglalkozni, logopédiai fejlesztést tartani számukra. 2024 szeptemberétől a Pécsi Éltes EGYMI autizmus spektrum zavarral élők tagozatán dolgozom, logopédusként és fejlesztő pedagógusként. Foglalkozom többek között ADHD-s, autizmus spektrum zavarral élő gyermekekkel, tanulásban, illetve értelmileg akadályozott fiatalokkal. Logopédusként kiemelt szakterületem a megkésett beszédfejlődés, az artikulációs hibák javítása (pl. pöszeség), a nyelvi fejlesztések (pl. nyelvi kifejezőkészség fejlesztése, aktív és passzív szókincs bővítése), ami szorosan összefügg a korai iskolai években megjelenő diszlexia megjelenésével. A foglalkozásaimon könnyen teremtek kapcsolatot a gyermekekkel, hamar megtalálom a közös hangot és hiszem, hogy a közvetlen viszony, a játékos, oldott légkör kulcsfontosságú az eredményesebb fejlődésükhöz. Erősségeim közé sorolnám, hogy kiváló kommunikációs és empatikus készséggel, valamint türelmes és gyermekközpontú szemlélettel rendelkezem és fontos számomra a hatékony együttműködés a szülőkkel és a pedagógusokkal.
Amiben segíteni tudok:
• Beszédindítás- Ha a gyermek beszédfejlődése megkésett vagy lassú ütemű
• Artikulációs hibák javítása- Amennyiben a gyermek rosszul ejti, torzítja, cseréli vagy kihagy bizonyos hangokat
• Nyelvi kifejezőkészség fejlesztése- A szókincs, a mondatalkotás, szociális kommunikáció erősítése (ha a gyermek nehezen fejezi ki magát, bátortalan a beszédben, segítek önbizalmának növelésében és kommunikációs képességeinek fejlesztésében)
• Diszlexia prevenció és fejlesztés- Az olvasási és írási nehézségek megelőzése, kezelése, a betűk és hangok tudatosítása
• Szülőkonzultációk- Otthoni fejlesztési technikák, támogató eszközök
Kiket várok:
3 éves kortól minden korosztályt:
• Beszédindítás céljából óvodás gyermekeket 3 éves kortól
• Artikulációs hibák javítása érdekében bármely korosztályt
• Nyelvi kifejezőkészség fejlesztése okán szintén bármely korosztályt
• Diszlexia prevenció és fejlesztés céljából általános és középiskolás tanulókat

Szőcsényi-László Judit

Felnőtt klinikai és mentálhigiéniai szakpszichológus

Szőcsényi-László Judit vagyok, felnőtt klinikai és mentálhigiéniai szakpszichológus. Pszichológus diplomámat 2016-ban szereztem meg a Pécsi Tudományegyetemen, majd ugyanitt felnőtt klinikai és mentálhigiéniai szakpszichológus szakvizsgát tettem. 2016-tól serdülőkkel, fiatal felnőttekkel dolgoztam. 2017 óta a rendvédelem területén nyújtok segítséget a hozzám fordulóknak. Munkám során felnőttekkel végzek tanácsadást, terápiás munkát.
Elengedhetetlennek tartom a folyamatos szakmai fejlődésre való törekvést, jelenleg dinamikus rövidterápiás módszerben képződöm.
Várom mindazok jelentkezését, akik életviteli elakadásokkal, döntési, kapcsolati vagy munkahelyi nehézségekkel küzdenek. Önismereti és személyiségfejlesztési igénnyel is fordulhatnak hozzám bizalommal.

Vajda Anita

Gyermek- és ifjúsági klinikai és mentálhigiéniai szakpszichológus

Vajda Anita vagyok, gyermek- és ifjúsági klinikai és mentálhigiéniai szakpszichológus. Pszichológus diplomámat 2011-ben szereztem meg a Pécsi Tudományegyetemen, majd ugyanitt gyermek- és ifjúsági klinikai és mentálhigiéniai szakvizsgát tettem. Már hallgatóként elköteleződtem a gyermekekkel és szüleikkel való munka iránt, mely csak még jobban megerősödött, mikor pályám elején iskolapszichológusként tevékenykedtem. 2013 óta dolgozok a Pedagógiai Szakszolgálatnál, ahol szakértői tevékenységet, terápiás munkát végzek, illetve szülő konzultációt és tanácsadást is tartok.
Fontosnak tartom, hogy egyénre szabottan, különböző terápiás módszereket használjak, ennek érdekében folyamatosan képzem magam.
Magánrendelésemen vállalom gyermekek, serdülők és fiatal felnőttek egyéni alap pszichoterápiáját, szülőkonzultációkat.
Három gyermek édesanyjaként átérzem a gyermek jólléte miatti aggódás súlyát és az olykor kihívást jelentő nevelési helyzeteket.
Munkám során elsődlegesnek tartom az empatikus jelenlétet és a szülőkkel való együttműködést fókuszba állítva nyújtok segítséget a hozzám fordulóknak.